Internetul, capcana adulţilor în care cad copiii.


Din ce în ce mai mulţi copii cu vârste extrem de fragede utilizează computerul şi Internetul pentru jocuri online sau chat, arată un studiu realizat de Consumer Reports WebWatch şi Mediatech Foundation of Flemington. Care este natura activităţii copiilor pe Internet şi ce rol au publicitatea şi marketingul pe site-urile destinate lor ? Aceasta este principala întrebare vizată de studiu, la care au participat, în total, 15 copii din 10 familii – şase fete şi nouă băieţi, cu vârste cuprinse între 3 şi 8 ani. 

Părinţii au fost complici la realizarea studiului. Ei au înregistrat video activităţile pe computer ale copiilor lor şi au folosit înregistrările pe post de jurnale, ce au oferit, ulterior, informaţii despre modul în care copiii utilizează Web-ul.  De asemenea, aceste jurnale au fost folositoare în ilustrarea modului în care cei mici răspund la tacticile online de publicitate şi marketing.  

 

 

internet1.jpg

Astfel, studiul a descoperit că până şi copiii de 3 ani pot accesa Internetul şi pot da căutare pe Google. S-a demonstrat că micuţii învată foarte repede să tasteze cuvintele cheie care îi interesează, precum “joc”, şi accesează, apoi, primul titlu din pagina Google cu rezultate.   

Oamenii din spatele site-urilor pentru copii obişnuiesc să îi “ademenească” pe aceştia în cursa banilor, cursă care îi vizeaza pe părinţi. Copiilor li se prezintă opţiuni tentante sau sunt avertizaţi cu ştergerea contului său a creaţiilor dacă nu plătesc pentru ele. Unele site-uri dispun de opţiuni atât de atractive încât îi tentează la noi click-uri, dar nu înainte de a completa un formular de înregistrare. Altele îi înfruntă pe copii în cazul în care aceştia se hotărăsc să renunţe la contul lor: “Contul tău va fi salvat şi îl vei putea reaccesa numai prin autentificare.”  

Un alt studiu a arătat că un sfert din reclamele de pe site-urile pentru copii sunt destinate adulţilor şi create în aşa fel încât aceştia să nu îşi dea seama când părăsesc “lumea” lor şi intra în cea a “oamenilor mari”. În plus, unele reclame sunt integrate în texte şi nu sunt denumite sau marcate ca atare, astfel că cei mici nu realizează greşelile pe care le fac şi fie accesează site-uri care nu le sunt destinate, fie ajung să se sperie de multitudinea de pagini care se deschid “singure”.  

Aceste statistici ridică noi semne de întrebare. Expunerea copiilor la conţinutul sponsorizat, afectează comportamentul acestora ? Influenţează modul de joacă ? Ce riscă părinţii prin faptul că îşi lasă copiii să utilizeze computerul şi Internetul ?  

Potrivit studiilor, 69% dintre părinţi susţin că motivele pentru care le permit copiilor lor să navigheze pe Internet sau să joace jocuri online sunt “educaţia adiţională celei de acasă şi obţinerea de noi cunoştinţe”. 

Adulţii şi, implicit, părinţii ar trebui să fie extrem de atenţi la originile jocurilor sau a paginilor de Internet pe care le accesează copiii lor. Scopul unei cercetări cât mai amănunţite în legătură cu sursă de divertisment al copiilor este acela de a lua decizii cât mai bune în legătura cu mediul în care se dezvoltă aptitudinile şi cunostinţele copiilor.

Sursa:Consumer WebWatch

Anunțuri

About © Costin Rbsv.

Visez ca şi când aş trăi pentru totdeauna, trăiesc ca şi când aş muri azi. Încerc să înteleg lumea, viaţa aşa cum sunt ele.

Posted on 15/10/2008, in Fără categorie and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. interesanta statistica…asta e…traim intr-o lume a informatiei,evoluam pe zi ce trece cu o rapiditate uimitoare…si toate se rasfrang in copii de azi….viitorul nostru de maine

  2. Bine spus abygaella,”copii de azi…viitorul nostru de maine”

  3. mai mult decat educatie si informatie in acest articol…realitate cruda 😦

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: