Se va interzice fumatul in baruri, discoteci si restaorante!


In sfarsit ruga mea de ani de zile se pare ca este pe punctul de a se indeplini. Un proiect de lege, este pe punctul de a fi pus in practica, referitor la fumatul in baruri, discoteci si restaorante va fi complet interzis. Singurul loc in care se va putea fuma,  este in parc, pe strada si in locuinta personala. Renuntarea la fumatul pe strada, in timp ce mergi, tine de fiecare ins in parte si de bunul simt si buna lui crestere cred eu. Sincer mi se pare un gest deplasat si lipsit de respect fata de cel de langa tine ce fara sa vrea, inhaleaza fumul scos de el sau ea. In Romania, o data la 15 minute moare cate o persoana din cauza fumatului. Asta reiese dintr-un comunicat al Ministerului Sanatatii.

„Potrivit comisarului european pentru Sanatate, Comisia Europeana pregateste o directiva prin care se va elimina orice exceptie privind fumatul in locurile publice.”

Cum fumatul nu duce la nimic bun, nu vad care ar fi problema. Era nevoie de astfel de masuri.

Tu ce crezi?

About © Costin Rbsv.

Visez ca şi când aş trăi pentru totdeauna, trăiesc ca şi când aş muri azi. Încerc să înteleg lumea, viaţa aşa cum sunt ele.

Posted on 21/02/2011, in viata and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 20 comentarii.

  1. Eu cred că nu se va interzice, dar fie :))

  2. @ Roxana – Sper sa se interzica, ca de cand ma rog…..

  3. Pe mine mă deranjează mai mult ăia care pufăie pe stradă, că am mereu ghinion să fiu pe direcția curenților de aer. 😆

    Nici eu nu cred că se va interzice. Statul român încă depinde mult de accize (tutun, băuturi, etc.) deși se face și multă evaziune, plus, dacă au fost probleme cu această lege și în țări mai civilizate… pe aici ce să zic.

  4. @ DianaEmma – Mi se intamla si mie de multe ori sa ma aflu pe directia curentilor de aer nepotriviti :)) O sa ma rog mai mult daca e cazul. Stiti cum e, speranta moare ultima (stiu ca moare si ea dar sper sa nu fie asa)

  5. Sper si eu sa se interzica …

  6. Poate poate se interzice. Să sperăm. Mergi într-un restaurant și după 5 minute ești afumat mai ceva ca porcul de Crăciun.

  7. @ Pop Raul – Subscriu.

  8. Aleluia. În UK, de exemplu, nu poţi fuma unde te apucă şi mi se pare extraordinar. Nici în locurile special amenajate- dacă am 3 prieteni fumători, logic că n o sa stau la nefumutori, când mergem la suc, nu?

  9. @ Grapefruits – Asa e, dar nu e mai bine sa nu se mai fumeze deloc in preajma ta cand mergi la suc sau la un restaorant?

  10. Eu sunt fumatoare de 13 ani! Va dati seama ca nu sunt de acord cu o astfel de interdictie! De ce? Pentru ca viciul meu este fumatul, al altora este alcoolul si nu am vazut sa se mai interzica alte vicii in afara de fumat! Cum ar fi sa se interzica si alcoolul in baruri ca tot dauneaza si mai grav sanatatii si nu-mi spuneti ca vezi tu doamne una e sa te pufaie cineva si sa te umple de fum, alta e sa se imbete unu’ langa tine ca nu este chiar asa, un om beat iti poate face mai mult rau decat un om care fumeaza!
    In plus, de ce sa se interzica total? Sa lase posibilitatea barurilor sa-si aleaga daca sunt pentru fumatori sau pentru nefumatori!
    Cei care se plang ca au prieteni fumatori si se duc cu ei in bar si apoi put a fum… cred ei ca daca se interzice fumatul se rezolva problema? Va zic eu ca nu! De ce? Pentru simplul fapt ca daca unui fumator ii este interzis sa fumeze in bar… nu se mai duce si gata! Fumeaza acasa, deci iesiri in baruri de nefumatori foarte rar, in rest acasa cu prietenii intr-o incapere in care o sa va asfixiati mai mult decat intr-un bar! 🙂 Eventual… schimbati-va anturajul si mergeti in cluburi de nefumatori asa nu o sa mai aveti probleme cu fumul nostru!
    Mor cand aud „Foarte bine ca le interzice fumatul!”!!! Vi se pare corect ca sa fie asa in situatia in care cca. 40% din populatia adulta, daca nu mai mult, reprezinta fumatori??? Nu mai bine ne incuiati pe toti undeva si ne dati apa si o coaja de paine cu portia ca de, suntem asa nemernici ca facem omucidere cu fumul nostru?

  11. @ Nico – E simpla parere a unui fumator. Recomand sa se ceara comunicate Ministerului Sanatatii, apoi sa vad ce se mai zice. Oameni buni, moare cate un om odata la 15 minute din cauza tigarilor. Oare realizati ce zic? Fumatorilor, ce castigati din fumat? Daca si ceva ce va face rau constienti fiind, il aparati, atunci……cred ca nu se mai gandeste in tara asta. Femei gravide, nasc copii cu malformatii din aceasta cauza. Bai, chiar am innebunit sa stim ca nu ajuta deloc si tot sa nu se renunte? Daca voua fumatorilor vi se pare cool, ca atunci cand intri intr-un bar mirosin frumos iar la iesire ca un sconcs…….atunci nu mai e nimic de zis. Bai oameni buni, lucrati la psihicul vostru un pic mai mult. Nu se poate sa ne domine un viciu. Faza cu ingrasatul, e cea mai mare prostie pe care am auzit-o. O alimentatie nesanatoasa si lipsa exercitiului fizic duce la ingrasare, si nu lipsa de tutun in caz ca esti fumator.
    RETINETI FUMATORILOR:
    Conform celor mai recente statistici, in Romania fumatul omoara 33.000 de persoane pe an. Peste 70% dintre acestia mor intre 35 si 69 de ani. 1din 4 decese suferite de persoanele din Romania in perioada activa a vietii se datoreaza bolilor asociate fumatului. Conform acelorasi statistici fumatorii care mor prematur ar mai fi putut trai in medie 21 de ani. Cele mai frecvente cauze de mortalitate la fumatorii din Romania sunt bolile cardiovasculare (50%), cancerul (40%) si afectiuni ale aparatului respirator. In fiecare an apar peste 8.500 de cazuri noi de cancer pulmonar, aproximativ 85% dintre acestea avand drept cauza fumatul.
    Fumatorii din Romania reprezinta peste 30% din populatia activa, 44% dintre barbati si 17,5% din femei, lucru care ne situeaza in primele 10 tari din Europa, dupa numarul de fumatori. Jumatate dintre romani au inceput sa fumeze inainte de 20 de ani si alti 33% au inceput sa fumeze intre 20-25 de ani.
    In ultimii 15 ani prevalenta fumatului la barbati a ramas constanta, in timp ce la femei s-a dublat, crescand alarmant in randul adolescentelor si al femeilor tinere.
    Principalele riscuri asociate fumatului sunt accidentele cardiovasculare, cauza majora de mortalitate la nivel mondial, dar poate duce si la accidente cerebrovasculare, a II-a cauza de mortalitate in lume. Fumatul este de asemenea asociat cu cancerul de plamani sau cancerul de stomac, insa poate afecta aproape orice organ al corpului.
    In afara impactului epidemiologic, costurile sociale si economice produse de fumat nu sunt de neglijat. Pana in 2010, OMS estimeaza ca incarcatura economica datorata bolilor corelate cu fumatul va fi de aproximatix 500 miliarde dolari pe an la nivel mondial si de 165 miliarde in Europa. Fumatorii lipsesc de la serviciu cu aproximativ 6.5 zile pe an mai mult decat nefumatorii, rezultand un cost semnificativ pentru economia globala.
    Nefumatorii expusi unui mediu in care se fumeaza (fumatorii pasivi) au de asemenea un risc ridicat de a dezvolta boli asociate fumatului. Aproximativ 33.000 de fumatori pasivi din SUA si 20.000 din UE mor in fiecare an din acesta cauza. La fumatorii pasivi creste cu 60% riscul de boli cardiovasculare, cat si diferite modificari la nivelul sistemului circulator.
    Parintii care fumeaza isi expun copiii la numeroase riscuri. Peste 700 de milioane de copii din intreaga lume, adica aproximativ jumatate din numarul total al copiilor sunt fumatori pasivi. Acest fapt duce la cresterea riscului de astm sau alte afectiuni.
    Mamele care fumeaza in timpul sarcinii cresc riscul de aparitie a problemelor dupa nastere – probleme respiratorii, sindromul mortii infantile, dezvoltarea mai lenta a copilului.
    Daca si dupa asta mai fumati, sau se vor mai face articole pro fumat…….
    Deci???

  12. Mai, daca eu imi aleg sa fumez este alegerea mea, buna, rea, ma priveste personal, nu traieste nimeni viata mea in locul meu! Nu trebuie sa-mi interzica cineva asta! Tie nu-ti interzice nimeni alcoolul, alimentatia nesanatoasa, circulatia cu autoturismul, si multe altele nocive acestei vieti pe pamant! Nu zic sa se fumeze peste tot, dar nici nicaieri sau doar in incinta propriei case!

    „About © Costin Rbsv.
    Viseaz ca şi când aş trăi pentru totdeauna, trăiesc ca şi când aş muri azi. Încerc să înteleg lumea, viaţa aşa cum sunt ele.”
    … incearca sa intelegi si fumatorii, facem parte tot din lumea asta! 🙂

  13. @ Nico- Ok, e alegerea ta. Nimic de zis. Dar nu uita ca nu esti numai tu sau numai voi fumatorii. Prioritar este dreptul la viata si nu la fumat. Dreptul la o viata sanatoasa. Nu te mai lega de alcol si alimentatia nesanatoasa. Nu moare cate o persoana la 15 minute din cauza alimentatiei proaste. Vrei sa fumezi? OK, fumeaza. Dar fa-o cu respect fata de cel de langa tine care nu fumeaza. Cel ce manaca shaorma si bea cola langa tine, nu cred ca iti face un rau. In schimb tu cea care fumezi langa el, ii faci. Era doar un proiect de lege care nu s-a aplicat. A ramas din cate stiu eu, faza cu separeul. Si e ok si asa. Afacerea celor cu baruri, discoteci, restaorante trebuie sa mearga. Atat timp cat sunt la restaorant si manac iar fumul de tigara nu ajunge la masa mea, poate sa fumeze fiecare cat vrea. Cum azi poluarea a luat o foarte mare amploare, cum mortalitatea este alarmant de mare in detrimentul natalitatii, cum se militeaza pe o viata cat mai curata si sanatoasa, asa ca subscriu pentru o viata mai buna din toate punctele de vedere. Nu fumez, nu beau alcol, nu manac nesanatos. Nu caut polemici cu fumatorii, vreau sa se constientizeze ca fumatul nu aduce nimic bun. Nu sunt comunist sa interzic. Fiecare e liber sa faca ce vrea cu viata lui, atat timp cat mie si celor din jur nu ne fac rau si respecta legile atat cele scrise cat si cele nescrise.

  14. Vezi tu… ” © Costin Rbsv. – Atat timp cat sunt la restaorant si manac iar fumul de tigara nu ajunge la masa mea, poate sa fumeze fiecare cat vrea.” asa ar fi si normal, in schimb in randurile de mai sus sustii ideea interzicerii totale a fumatului! Eu sustin dreptul de a mai avea baruri pentru fumatori! Sunt de acord cu limitarea de loc pentru fumatori si pentru nefumatori dar nu sunt de acord cu interzicerea totala!
    Iar daca mi se intampla sa fiu langa cineva care in momentul respectiv e la masa si nu fumeaza, intreb daca deranjeaza fumul inainte sa ma apuc sa fumez! Drept urmare consider ca-i respect pe cei din jur din acest punct de vedere! Pe stada nu fumez din mers, nu mi se pare ok, nici eu nu suport fumul lasat de altcineva in urma, iar in aer liber am tot timpul grija ca al meu fum sa nu fie pe directia nimanui! Nu suntem toti fumatorii niste nesimtiti si nepasatori, insa mi se pare normal sa avem si noi drepturile noastre, chiar daca sunt nesanatoase si pentru noi! 🙂

    „Nu te mai lega de alcol si alimentatia nesanatoasa. Nu moare cate o persoana la 15 minute din cauza alimentatiei proaste”… nu inca dar din cauza alimentatiei pe generatie ce trece apar alte probleme de sanatate care or sa se vada foarte clar la un moment dat! La fel si cu alcoolul… studiaza cate persoane sufera de afectiuni din cauza alcoolului, cati copii se nasc cu probleme serioase de sanatate din cauza alcoolului consumat de parinti incepand cu conceperea pana la nastere, etc.! E drept, nu mor atat de multi dar cati traiesc suferind de grave probleme de sanatate?
    Nu vreau sa par o aparatoare a viciilor, dar nici nu vreau sa las discutia sa evidentieze fumatorii si toate persoanele ce au vicii (si toti au caci nu exista persoana fara vicii) ca sa para o adunatura de nesimtiti si nemernici care nu se gandesc decat la viciile lor si atat!

  15. @ Nico – O putem tine la nesfarsit in contre daca doresti. Daca nu intelegeti ca fumatul nu e bun, e treaba voastra. Voi milita cat am sa pot pentru ca acest viciu sa dispara.

  16. @ Nico – Revin si spun: Nu sunt adeptul impunerii si a interdictiilor comuniste. Daca fumatorii voit isi introduc moartea in corp, constienti fiind, e problema lor. Insa nu accept ca datorita viciului lor sa imi dea si mie pasiv din cantitatea lor de moarte zilnica.

  17. „Nu sunt adeptul impunerii si a interdictiilor comuniste. Daca fumatorii voit isi introduc moartea in corp, constienti fiind, e problema lor” … taman asta faci Costin Rbsv.!: „In sfarsit ruga mea de ani de zile se pare ca este pe punctul de a se indeplini. Un proiect de lege, este pe punctul de a fi pus in practica, referitor la fumatul in baruri, discoteci si restaorante va fi complet interzis.” – q.e.d.

    Nu au cum sa-ti dea si tie daca au locurile lor unde sa poata fuma! 🙂 Iar tu daca tii neaparat sa nu fii pasivul tutunului atunci nu intri in locurile respective! Mi se pare foarte normal asa ceva!

  18. @ Nico – Nu sunt de acord cu tutunul. Daca as putea as face sa dispara tutunul de pe fata pamantului. Daca vreau ca acest viciu sa dispara, asta nu inseamna ca sunt comunist. Nu am nimic cu oamenii, ci tigarile sunt problema mea.

  19. 🙂 Tu tot tii mortis ca ai ceva cu tigarile pentru ca sunt nocive! Ti s-a pus tie pata fix pe tutun! Daca tot tii asa mult la viata sanatoasa, eu nu inteleg de ce numai pe tutun ti s-a pus, de ce nu pe toate cele daunatoare??? 🙂
    Eu as milita impotriva oricarui factor daunator vietii daca as merge asa cu fruntea sus declarandu-ma ca militez pentru viata sanatoasa!

Lasă un răspuns

